Zadanie 4 - Foldery - porządkowanie danych
Cele operacyjne - Dzieci:
- wiedzą, że w komputerze mogą być zapisane różnorodne zasoby (np. teksty, obrazy, filmy);
- wiedzą, że dane mogą mieć różne postaci (np. graficzną, audiowizualną, multimedialną);
- potrafią wymienić przykłady różnych rodzajów zapisów w komputerze (np. dźwięk, zdjęcie, video).
Na dzisiejsze zajęcia pani przyniosła duże pudło, a my byliśmy bardzo ciekawi co się w nim kryje. Postanowiliśmy do niego zajrzeć ale okazało się, że jest zamknięte na kłódkę. Aby do niego zajrzeć musieliśmy dopasować kluczyk do kłódki. Gdy udało się nam otworzyć pudełko znaleźliśmy w nim dużo różnych przedmiotów, jak wspólnie ustaliliśmy, należących do kogoś, kto lubi podróżować. Pani poprosiła abyśmy posegregowali te przedmioty i przyporządkowali je do kartek z rysunkami imitującymi ikony folderów. Później sami tworzyliśmy w komputerze swoje foldery, z których jeden opatrzyliśmy podpisem MM - wiadomo Mega Misja w akcji.