Zadanie 7 - Zaawansowane funkcje w Scratch'u

Cele operacyjne - Uczeń powinien:

  • samodzielnie korzystać z pętli „zawsze”,
  • samodzielnie logować się na swoje konto na platformie www.scratch.mit.edu;
  • korzystać z wszystkich dostępnych efektów graficznych w Scratch,
  • z pomocą nauczyciela umieć zastosować nowe bloki („wyrażenia” → „losuj”),
  • wiedzieć, jak korzystać z biblioteki dźwięków

 

To kolejna lekcja programowania w Scratch’u w internecie. Bez większych kłopotów potrafiliśmy zalogować się do naszych kont. Musimy na drugi raz pamiętać o wielkich literach, które umieściliśmy w nazwach użytkowników lub w hasłach. Rozpoczęliśmy programowanie od wysłuchania problemu Kuby, Julki i Ady, a dokładniej ich problemu z cyberprzestępcami. Stworzenie duszka straszaka, było dla nas super pomysłem. Najbardziej podobał nam się duszek w dosłownym sensie. Po wybraniu tła i ducha, krok, po korku zaprogramowaliśmy go żeby pojawiał się i znikał na ekranie. Trzeba było widzieć naszą radość. Ale Pani zaproponowała, że duszki bardziej straszyły i wzięliśmy się do przeprogramowania ducha w taki sposób, żeby się zmniejszał i powiększał oraz zmieniał kolory. Efekt wow osiągnęliśmy po dodaniu głosu duszka. Wzięliśmy loginy do domu żeby się pochwalić naszym rodzicom. Zobaczymy co powiedzą. Nie możemy się doczekać kolejnej lekcji z programowania.