Zadanie 6 - Stworzenie gry w języku Scratch

Cele operacyjne - Uczeń:

  • samodzielnie poruszać się po platformie www.scratch.mit.edu;
  • tworzy prostą animację związaną z ruchem,
  • korzysta z pętli i zmiennych.

 

Jak to dobrze, że nasze prace w programie Scratch na stronie internetowej https://scratch.mit.edu/ już nie pójdą w kosmos. Kiedy programowaliśmy roboty na poprzednich zajęciach nie mogliśmy przeżyć, że te prace nie zostały zachowane. Dlatego bardzo się ucieszyliśmy, ze teraz będziemy mieli własne konta. Z pomocą pani założyliśmy konta i wzięliśmy się do dzieła. Przy okazji przypomnieliśmy sobie, żeby w internecie jak najbardziej zachować anonimowość. Krok po korku zaczęliśmy pracę nad gierką „Berek w kosmosie”. My, jak to my, straciliśmy sporo czasu na wybór duszków, bo dla nas to jeszcze wielka frajda, a wybór jest spory. Kiedy się już zdecydowaliśmy zabraliśmy się do programowania. Nic trudnego. Jaką frajdę przyniósł nam pierwszy duszek, który poruszał się w kierunku myszy, to już tylko my wiemy. Potem przyszedł czas na drugiego duszka oraz na ustawienie czasu gry. No i po próbie uruchomienia zaczęły się problemy. Bo duszki niektórym w okamgnieniu biegły do kursora. Okazało się, że zamiast komendy „ustaw w stronę myszy” daliśmy „idź do wskaźnik myszy”. Teraz wiemy jak duże znaczenie ma konkretna komenda i wyciągnęliśmy wnioski. Następnie zaczęło się pobijanie rekordów, kto dłużej będzie uciekał. To była super zabawa. Jak to dobrze, że jutro kolejne zajęcia oraz, że możemy nasze projekty otworzyć w domu.