Zadanie 4 - Tworzymy grę

 

Cele operacyjne - Uczeń powinien:

  • programować zależności między duszkami w ScartchJr;
  • dodawać duszki i je edytować;
  • w poprawny sposób wykorzystywać opcję pętli.

 

Po poznaniu funkcji programu Scratch przyszedł czas na bardziej zaawansowane funkcje. Naszym zadaniem było stworzenie gry. Bez problemu, po instrukcjach pani, zaprogramowaliśmy funkcje strzałek oraz powiązaliśmy z nimi ruchy wróżki. Chłopcy oczywiście wybrali czarodzieja, bo wróżka jest „dziewczyńska”. Następnie zaczęliśmy programowanie gwiazdek. Niektórym udało się aż za bardzo, bo jak raz wróżka czy czarodziej złapali gwiazdkę to one znikały na dobre. Konieczność pójścia do domu przerwała nam prace, ale byliśmy bardzo zainspirowani nowo poznanymi funkcjami programu, tzn. wpływem jednego duszka na drugiego, dlatego pani zadała nam zadanie dodatkowe w domu. Chętne osoby miały stworzyć program, w którym jedna postać zjada drugą. Pomysłów mieliśmy mnóstwo i już na drugi dzień chwaliliśmy się programami, w których ludzik zjada tort, żaba zjada muchę czy smok zjada lecącego ptaka. Niektórzy musieli tylko odrobinę udoskonalić położenie postaci, by dokładnie nachodziły na siebie w momencie znikania, ale i tak pani powiedziała, że jesteśmy „genialni”. Nabraliśmy chęci do dalszych działań, bo programowanie bardzo nam się podoba.