Zadanie 4 - Świadome stosowanie emotikonów

Cele operacyjne - Dzieci:

  • rozumieją, co to są emocje;
  • wiedzą, że przekazy medialne wykorzystują rysunki i gesty, żeby przekazywać emocje;
  • potrafią odczytać i właściwie użyć proste emotikony;
  • wiedzą, że gesty w różnych kulturach mogą mieć różne znaczenia.

 

Emocje towarzyszą nam na co dzień, a emotikony czyli np. wesołe lub smutne buźki  oraz rysunki gestów, kropki i kreski uzupełniają często wiadomości, które wysyłamy
np. SMS –em. Na początku dzisiejszych zajęć każdy z nas miną i prostym gestem pokazał swoje emocje, a że  wszyscy byliśmy w dobrych humorach więc z ochotą zabraliśmy się do pracy. Odczytywaliśmy proste emotikony dołączone do SMS-a

i okazało się, że ta sama wiadomość uzupełniona za każdym razem innym emotikonem  całkowicie zmieniała przekaz informacji. Bardzo podobało nam się odgrywanie scenek, gdy mogliśmy przekazywać wiadomości i wyrażać  różne emocje bez użycia słów. Dowiedzieliśmy się też, że te same gesty w różnych krajach mogą oznaczać coś innego. Na zakończenie za pomocą obrazków, buziek i innych znaków szyfrowaliśmy podane przez panią wiadomości.