Zadanie 4 - Rozpoznawanie dobrych i złych cech bohaterów z mediów i internetu

Cele operacyjne - Dzieci:

  • znają pojęcia dobra i zła, potrafią ocenić dane zachowanie jako dobre lub złe;
  • wiedzą, że dobre i złe zachowania mają swoje konsekwencje;
  • potrafią wskazać przykłady dobrych i złych zachowań bohaterów w przekazach medialnych.

 

Tematem przewodnim tej Mega Misji było dobro i zło. Pani czytała nam  opis różnych sytuacji, a my mieliśmy określić czy postępowanie bohatera jest dobre czy złe. Zadanie wykonaliśmy bez pomyłki. Następnie Pani przeczytała opowiadanie, w którym nie było zakończenia, naszym zadaniem było ustalenie tego zakończenia w grupach oraz przygotowanie inscenizacji. Jedna grupa miała wymyślić dobre zakończenie, a druga złe. Okazało się, że wśród nas są dobrzy aktorzy oraz reżyserzy, te scenki wyszły naprawdę znakomicie. Jednogłośnie stwierdziliśmy, że lepiej jak historia kończy się dobrze, bo wtedy wszyscy są szczęśliwsi. Na zakończenie zajęć wymienialiśmy dobrych i złych bohaterów, nie mieliśmy z tym większych problemów. Pani powiedziała, że w przypadku bajek często jest tak, że zła postać jest brzydka i szybko wiemy, że jest ona „czarnym charakterem”, ale żeby tak szybko nie oceniać ludzi w życiu codziennym, bo nie każdy brzydki człowiek jest zły. Dobrze jednak, że potrafimy rozpoznawać złe postacie

w bajkach, grach komputerowych lub internecie.