Zadanie 2 - Za darmo, czy nie? - o płatnościach w mediach

Cele operacyjne - Dzieci:

  • wiedzą, że za media się płaci;
  • potrafią wskazać różne formy płatności.

Na dzisiejszej Mega Misji nie było tak łatwo. Uczyliśmy się o tym, za co trzeba płacić, a co jest bezpłatne. Okazało się, że początkowo myśleliśmy, iż jakiś pan nam po prostu przelewa pieniądze na konto i już je mamy. Zrozumieliśmy, że pieniądze trzeba zarobić. Potem graliśmy w grę, podczas której sprawdzaliśmy czy wiemy za co płacimy, a co jest bezpłatne. Okazało się, że za wiele rzeczy, które robimy w internecie trzeba płacić, np. za gry komputerowe czy zakupy i wcale nie wystarczy pieniędzy wrzucić do komputera. Na szczęście są też funkcje bezpłatne, np. wysyłanie e-maila czy rozmowa przez Skypa i warto z nich skorzystać. Większe rozeznanie w tym co płatne, a co bezpłatne mieli chłopcy, ale to oni częściej korzystaj z komputera i może dobrze, że o tym wiedzą. Teraz wiemy skąd mamy pieniądze, jak możemy płacić oraz co jest płatne, a co bezpłatne.