Zadanie 1 - Prawdziwa przyjaźń i porozumiewanie się za pomocą mediów

Cele operacyjne - Dzieci:

  • rozumieją czym jest przyjaźń;
  • znają zalety i wady przyjaźni na odległość;
  • rozumieją, że komunikacja przez media może być niewystarczającą formą komunikacji interpersonalnej.

 

Na dzisiejszej Mega Misji rozmawialiśmy o prawdziwej przyjaźni. Bez trudu odpowiedzieliśmy na pytania pani, które dotyczyły tego, jaki powinien być prawdziwy przyjaciel, co to znaczy być godnym zaufania oraz co można robić ze swoim przyjacielem. Okazało się, że każdy z nas ma swojego przyjaciela, a co najwspanialsze wielu z nich to uczniowie naszej klasy. Porozmawialiśmy z panią na temat tego, w jaki sposób można porozumiewać się z przyjacielem na odległość i okazało się, że nowoczesne technologie bardzo nam w tym pomagają. Wielu z nas korzysta ze skype’a czy facebook’a żeby porozmawiać z np. z rodziną, która jest daleko. Szkoda tylko, że nie zastąpią kontaktu osobistego. Nie zapomnieliśmy również o tradycyjnych formach, choćby listach. W naszej klasie odnaleźliśmy kilka listów, na których było napisane skąd pochodzą dzieci i co najbardziej lubią robić. Na zakończenie zajęć mogliśmy się przekonać czy łatwo jest komuś zaufać. Kolega miał przeprowadzić partnera, który miał zawiązane oczy przez ścieżkę. Okazało się, że wcale się nie baliśmy i mieliśmy do siebie zaufanie, jedynie pani się trochę bała kiedy prowadził ją Staś. Drugie zadanie było trudniejsze, bo partner miał dawać tylko instrukcje słowne i nie mógł pomagać, ale i to się udało. To dobrze, ze mamy zaufanie do naszych kolegów z klasy, to znaczy, że będziemy mogli na siebie liczyć. Teraz już wiemy i rozumiemy co to jest prawdziwa przyjaźń.