Aktualności
Wycieczka do szklarni i pasieki
28 marca wyruszyliśmy na pieszą wycieczkę do szklarni. Pogoda nam bardzo sprzyjała. Odwiedziliśmy gospodarstwo pana Herbuta, który pokazał nam jak się uprawia rośliny
w szklarni oraz opowiedział dlaczego właśnie w szklarni. Poczęstował nas rzodkiewką. Zjedliśmy jej bardzo dużo, bo jak mówiły dzieci była pyszna, lepsza niż cukierki. Nie był to koniec niespodzianek, bo pan zaprowadził nas do pasieki, gdzie mogliśmy poznać życie pszczół oraz pracę pszczelarza. Dostaliśmy też do szkoły miód oraz świeczki woskowe. Miodek był pyszny, bo już w pierwszy dzień zjedliśmy pół słoika. Korzystając z pobliskiej górki poćwiczyliśmy jeszcze podbiegi rozpoczynając sezon biegowy.
Bardzo dziękujemy za wspaniałą wycieczkę.
Edukacja przez ruch – „Bocian na wiosennej łące”
23 marca mieliśmy nietypowe zajęcia plastyczne. Kiedy jak zwykle zapytaliśmy panią co będziemy robić odpowiedziała, że zobaczymy. Przygotowaliśmy odpowiednio klasę i stoliki. Pani puściła muzykę i w jej rytmie rysowaliśmy dowolne kreski w odcieniach zieleni zamieniając się przy tym miejscami. Szybko przypomnieliśmy sobie, że już mieliśmy podobne zajęcia. W ruchu, w biegu między kartkami, w rym muzyki powstały nam piękne prace przedstawiające bociany na wiosennej łące. Przy pracy rozmawialiśmy
Lekcja chemii
Uczyliśmy się w ostatnim czasie o zdrowym odżywianiu. Dzień wcześniej rozmawialiśmy na temat konserwantów, które są szkodliwe dla zdrowia. 17 marca zmieniliśmy się w studentów chemii żeby sprawdzić czy wszystkie konserwanty są szkodliwe dla zdrowia. Mieliśmy do dyspozycji różne sprzęty: miseczki, strzykawki, mieszadła, pojemniczki oraz odczynniki chemiczne mleczan wapnia oraz alginian czyli E 327 i E 401. Czytaliśmy informacje dotyczące właściwości tych substancji i okazało się, że są one bezpieczne dla ludzi,
a mleczan wapnia nawet zdrowy. Łącząc w odpowiedni sposób te składniki powstały nam polimerowe robaki czyli „Glutki”. Zabawy było przy tym bardzo dużo. Teraz wiemy dlaczego mleczan wapnia i alginian są dodawane do żywności – dlatego, że są bezbarwne, bezwonne, a zagęszczają potrawy i produkty oraz je konserwują.
Część produktów do wykonania naszego doświadczenia, to nagroda
za pracę w projekcie "Mega Misja".
Dzieje się
U nas w klasie wiele się dzieje.
Najczęściej można zobaczyć to w galeriach miesięcznych
oraz na ogólnej stronie szkoły,
jak również w zakładce Mega Misja.
Ale w tym miesiącu zobaczmy co u nas słychać po kolei.
Dzień Kobiet
Jak co rocznie obchodziliśmy Dzień Kobiet.
Chłopcy stanęli na wysokości zadania i sprawili dziewczynkom wielką przyjemność.
Kwiaty, słodycze i dobre słowa towarzyszyły nam przez cały dzień.
To był wspaniały dzień, widać, że w klasie mamy samych dżentelmenów.
Wiosenny ogórek
Wiosna już tuż tuż…. I u nas w klasie widać już jej oznaki.
Założyliśmy klasowy ziołowy ogródek.
Posialiśmy bazylię, tymianek, oregano, pietruszkę, rozmaryn
oraz posadziliśmy cebulkę na szczypiorek.
Teraz będziemy obserwować wzrost roślinek i zapisywać obserwacje na kartach.
Pierwsze kiełki już mamy.
Tworzymy gry
W marcu rozmawiamy o zdrowiu.
Bardzo skupiliśmy się na zdrowym odżywianiu,
dzieci mają już na ten temat sporą wiedzę.
Wiedzę tę wykorzystaliśmy przy konstruowaniu gier planszowych dotyczących
Zdrowego odżywiania.
Podzieleni na grupy stworzyliśmy kilka ciekawych gier.
Gra pierwsza - „5 sekund”
Koncepcja gry opierała się na oryginalnej grze o tym tytule, która obecnie jest u nas w klasie hitem. Dzieci wykonały planszę na wzór prawdziwej gry, przygotowały również żetony do przesuwania po polach oraz cały zestaw pytań. Pytania były bardzo różne: trudne, np. podaj trzy produkty, które zwierają białko, łatwe, np. podaj trzy warzywa oraz w formie wyzwań, np. zrób 5 pompek w ciągu 5-ciu sekund.
Rozległa wiedza pozwoliła na stworzenie aż 50-ciu pytań.
Gra „Wąż ściganka”
To gra składająca się z toru w kształcie węża. Na polach ponaklejane były ilustracje z gazetek reklamowych sklepów. Zatrzymanie się na polu z produktem niosło za sobą konsekwencje.
I tak np. ustawienie pionka z polu z warzywem oznaczało dodatkowy rzut kostką,
a ustawienie się na polu z colą, to strata aż trzech kolejek, pole z frytkami, to cofnięcie się
o 6 pól do tyłu itp.. Dzieci do tej gry samodzielnie wykonały pionki.
Gra „Owoc-warzywo”
To gra oparta na zasadach gry „Kółko-krzyżyk”. Kółkami były owoce, a krzyżykami warzywa. Gra zachęcała do zabawy poprzez krótkie i proste rozgrywki.
Gra „Piramida zdrowia”
Koncepcja tej gry bardzo trudna dla dzieci (nie licząc jej twórców). Trochę to chińczyk, trochę ściganka. Na polu w kształcie piramidy zdrowia znajdowały się różne produkty narysowane w taki sposób, żeby tworzyły węża. Ustawienie pionka na polu np. z wodą oznaczało, że nabiera się siły i można się przesunąć o 20 pól do przodu, a pole z batonem,
to cofnięcie pionka o 18 pół. Wszystkie komendy były napisane zaraz przy obrazku,
co trochę ułatwiało grę.
Gracz musiał przeprowadzić przez planszę 3 pionki i zaprowadzić je do domku.
Po przetestowaniu każdej gry dzieci miały za zadanie wybrać najfajniejszą. Nie można było głosować na grę własnego autorstwa. Trudno było się zdecydować. Ostatecznie gra
„5 sekund” oraz „Wąż ściganka” zajęły dwa pierwsze miejsca. Najważniejsze, że konstruktorzy gier wykazali się sporą wiedzą na temat zdrowego odżywiania oraz umiejętnościami matematycznymi, które trzeba mieć przy tworzeniu gry.
Rolki, deskorolki
Sport to zdrowie i my o tym wiemy.
Sportów znamy już bardzo dużo, wiele z nich uprawiamy w szkole.
Dlatego postanowiliśmy również sprawdzić swoje umiejętności
jazdy na rolkach, deskorolkach oraz hulajnodze.
Niektórzy wykazali się sporymi umiejętnościami, jak np. Jagoda, Ewa czy Tosia.
Niektórzy stawiali swoje pierwsze kroki, np. Filip, Marysia.
Wszyscy zrobili jednak ogromne postępy – zwłaszcza Filip.
Musimy pamiętać o kasku i ochraniaczach
i sezon rolkowo-deskorolkowy rozpoczęty.
Kręcimy film
Film kręciliśmy na zajęciach Mega Misji. Było to dla nas spore wyzwanie. Po tym jak nauczyliśmy się obsługiwać sprzęt multimedialny, tj. telefony, tablety i komputery przyszedł czas na ich wykorzystanie do nagrania filmu. Wcześniej uczyliśmy się już robić zdjęcia
i nagrywać dźwięki, a teraz trzeba było wszystko połączyć. Naszym zadaniem było przygotowanie, wyreżyserowania i nagranie filmu na motywach bajki „Czerwony Kapturek”. Podzieleni na grupy dość sprawnie przydzieliliśmy sobie role oraz funkcję reżysera oraz operatora kamery. Zadanie wykonaliśmy. Przyszedł czas na zobaczenie wyników naszej pracy na tablicy interaktywnej. Śmiechu było przy tym bardzo dużo, bo jak nie to, że obraz krzywo nagrany, to nagrana podłoga zamiast ludzi, to jakieś trzaski itp. Mimo, że nasze filmy pozostawiały sporo do życzenia, to przecież musimy pamiętać, że „pierwsze koty za płoty”, a człowiek najlepiej uczy się na błędach.
Podziękowanie
Dziękuję rodzicom uczniów z klasy II za upieczenie ciasta na jarmark:
pani Katarzynie Kujawiak-Partyce
pani Weronice Grzelka,
pani Halinie Droszczak
pani Joannie Droszczak
pani Agnieszce Polańskiej-Krajewskiej
pani Cezarynie Lewandowskiej
pani Sylwii Kotwica.
O pieskach z pieskiem
Podczas lekcji dotyczących ssaków skupiliśmy się na naszych
ulubionych ssakach, czyli pieskach.
Przynieśliśmy do szkoły pieski pluszowe, oj trochę ich było.
Dzięki uprzejmości pani Adriany Ordechy
mogliśmy się bardzo dużo dowiedzieć o opiece nad psami
na przykładzie psa Jagody.
Przy okazji przypomnieliśmy sobie jak uchronić się przed groźnymi psami,
prawie wszycy pamiętali pozycję "naleśnik" oraz "żółw".
Zdjęcia można zobaczyć w galerii z grudnia.
Dziękuję pani Adrianie Ordecha za przyprowadzenie swojego pupila.
Śniadanie Daje Moc
8 listopada odbył się finałowy dzień projektu Śniadanie Daje Moc, w którym uczestniczyły klasy 0-III. Klasa II przed tym dniem realizowała Misje Śniadaniowe, podczas 18 misji klasowych, domowych i specjalnych, poznawała 12 zasad zdrowego odżywiania. W dniu finałowym wspólnie z rodzicami przygotowali zdrowe potrawy dające mnóstwo energii na cały dzień. W menu mogliśmy zobaczyć: twarożek w warzywami w trzech wersjach, kolorowe kanapki, musli z ziarnami i owocami, sałatkę owocową, szaszłyki owocowe oraz soki i wodę. Nikt nie był tego dnia głodny. Przed śniadaniem klasa II zaśpiewała piosenki
i zaprezentowała przedstawienie o zdrowym odżywianiu dla rodziców. Po tym rodzice, uczniowie klasy II i III wzięli udział w warsztatach plastycznych podczas których przygotowali ilustracje 12 zasad zdrowego odżywiania.
Mamy nadzieję, że zdobytą wiedzę uda się na stałe wcielić w życie.
Bardzo dziękujemy paniom: Halinie Droszczak, Annie Zybura, Joannie Palewicz, Ewelinie Biel oraz Magdalenie Sosnowskiej za pomoc oraz obecność w tym dniu
oraz pani Katarzynie Kujawiak-Partyce za pyszny chleb.
Podziękowanie
Bardzo dziękuję pani Halinie Droszczak za przyniesienie potrzebnych
na zajęcia patyczków po lodach
oraz ofiarowanie naszej klasie pięknych fiołków w doniczkach.
Podziękowanie
Bardzo dziękuję pani Magdalenie Sosnowskiej za przyniesienie jabłek dla dzieci
oraz za zakup bardzo ciekawych papierów kolorowych dla naszej klasy.
Dzień Chłopaka
W poprzednim roku w Dniu Kobiet trochę smuto było chłopcom, że to nie ich święto, bo o tym, że Dzień Chłopaka był we wrześniu zapomnieli. Ale tegorocznego Dnia Chłopaka to już chyba tak szybko nie zapomną. Nasze dziewczynki, te małe i te duże, przygotowały do nich mnóstwo słodkich upominków.
Uśmiech naszym małym mężczyznom nie znikał z ust do końca dnia.
Odznaka rowerzysty w Małym Mistrzu
29 września po raz kolejny przywieźliśmy do szkoły rowery, że pokazać swoje umiejętności. Test na zdobycie odznaki rowerzysty w Małym Mistrzu był o wiele trudniejszy, bo wymagał również jazdy z trzymaniem ringo w jednej ręce. Na szczęście nikt nie upadł i prawie wszyscy odznakę zdobyli. Po teście zrobiliśmy sobie klasowe wyścigi rowerowe. Okazało się, że jazda na rowerze może bardzo zmęczyć. Mistrzem wśród dziewcząt została Marysia,
a wśród chłopaków Wojtek M. Wygranymi są jednak wszyscy,
bo bawili się tego dnia znakomicie.
Galerię z zajęć rowerowych można oglądać w galerii z września.
Wycieczka do lasu
16 września klasa I wybrała się na przyrodniczą wycieczkę do lasu. Uczniowie bawili się
w „leśnych reporterów” i z aparatami fotograficznymi, tabletami i telefonami próbowali uchwycić ciekawe elementy przyrody. Prace dzieci, nawiasem mówiąc niektóre bardzo nietypowe, można oglądać na stronie klasy. Uczyliśmy się o warstwach lasu, widzieliśmy leśną szkółkę oraz próbowaliśmy zapamiętać gatunki drzew. Mieliśmy też piknik w lesie. W drodze powrotnej w ramach akcji Sprzątanie Świata zbieraliśmy śmieci, które następnie posegregowaliśmy i wyrzuciliśmy do kontenerów.
Wybory do samorządu klasowego
W drodze tajnego głosowania,
po krótkiej kamapnii wyborczej wybraliśmy reprezentantów naszej klasy.
Przewodniczącym został Wit Pietrasik,
a jego zastępcami Jagoda Ordecha i Konrad Palewicz.
Zobaczymy czy spełnią się przedwyborcze obietnice.
Podziękowanie
Bardzo dziękujemy pani Magdalenie Sosonowskiej
za zakupienie piłek oraz brakujących kubeczków dla naszej klasy.
Dzień pomidora
Sezon pomidorowy w pełni.
Dlatego też zrobiliśmy w naszej klasie „dzień pomidora”.
Ubrani w kolorze „pomidorowym” poznawaliśmy
właściwości zdrowotne tych owoców oraz różne ciekawostki o nich
przygotowane przez panią Iwonę Stankiewicz -
nauczycielkę przyrody w naszej szkole.
Dowiedzieliśmy się jak wiele potraw można z nich przyrządzić.
Przygotowaliśmy koreczki z pomidorów i mozzarelli,
sałatkę oraz sok pomidorowy.
Było pysznie.
Wyprawka klasa II
- Podręczniki
Podręczniki do języka angielskiego i edukacji wczesnoszkolnej będą zakupione przez szkołę.
Podręcznik i ćwiczenia do religii oraz do języka niemieckiego trzeba zakupić. Proszę zwrócić uwagę żeby język niemiecki to była nowa wersja.
1. |
Religia
|
Koszycki A., Kondrak E., Nosek B. |
Idziemy do Jezusa |
Jedność 2012 |
2. |
Język niemiecki
|
Kozubska M., Krawczyk E., Zastąpiło L. |
ABCD Deutsch podręcznik z ćwiczeniami do języka niemieckiego dla kl. 2 ABCDeutsch kl. II Materiały ćwiczeniowe Nowa edycja |
PWN |
- Zeszyt w cienką linię 16 k. – 1 szt.
- Zeszyt w kratkę 2 szt. 16 k. (jeden na zeszyt do korespondencji)
- Dowolny zeszyt do języka angielskiego – 32 k.
- Piórnik (nie typu kosmetyczka) z przyporami:
- linijka (nie przeźroczysta)
- temperówka
- gumka
- kredki 12 kolorów – ołówkowe
- ołówek
- pióro na atrament lub naboje (nie kulkowe)
- zmazywacz do pióra
- Blok techniczny duży biały – 2 sztuki (jeden do szkoły, drugi zostaje w domu)
- Blok techniczny duży kolorowy – 2 sztuki
- Ryza papieru ksero
- Papier kolorowy (wycinanka, jakaś ciekawa)
- Klej w sztyfcie duży – 3 sztuki
- Pędzle do farb (z tego roku zostaną w szafkach)
- Nożyczki
- Plastelina – 2 sztuki
- Segregator
- Okładki na książki
- Strój gimnastyczny w worku – koszulka biała (najlepiej dwie na zmianę) i granatowe lub czarne spodenki – strój koniecznie podpisany na metkach
- Paczkę chusteczek wyciąganych
- Ręczniki papierowe.
Oczywiście wszystkie przybory, które się nadają po tym roku powinny zostać, bo po co kupować nowe nożyczki, segregator czy linijkę lub piórnik.
Podstawa programowa
Serdecznie zapraszam do zapoznania się z podstawą programową I etapu edukacyjnego.
Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Program nauczania
Klasa druga od września 2016 będzie kontunuowała program nuczania
Marzeny Kędry pt. "Doświadczanie świata".
Będziemy przede wszystkim działać i doświadczać zgodnie z koncepcją Celestyna Freineta.
Zachęcam do zapoznania się z programem nauczania.
Znajdziecie tam Państwo również wymagania programowe.
Program "Doświadczanie świata"
Nasza szkoła
Na stronie MEN można znaleźć wersje PDF podręczników
i innych materiałów edukacyjnych,
na których będą pracowali uczniowie klasy II.
Są tam też informacje dla rodziców.